Zimowa olimpiada – darmowa gra planszowa do druku
Tę grę planszową opracowałem z okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi. Grę możecie pobrać w pdf i wydrukować w znakomitej, wektorowej jakości zupełnie za darmo. Najlepiej wydrukować na nieco grubszym papierze lub na zwykłej kartce i podkleić tekturą. W osobnym pliku znajduje się instrukcja do wydruku.
Gra dla 2 do 4 osób. Oprócz planszy potrzebna będzie kostka sześcienna oraz po jednym pionku dla każdego gracza. Pionki ustawiamy na polach przy linii startowej. Zaczyna najmłodszy gracz, a po nim kolejny zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Każdy z graczy rzuca raz kostką i porusza się o tyle pól ile wskaże kostka.
Kiedy gracz stanie na polu zielonym – porusza się do przodu o 5 pól, kiedy stanie na polu czerwonym – cofa się o 3 pola do tyłu.
Gdy gracz będzie musiał stanąć na polu, na którym stoi już pionek innego gracza “zbija go” przesuwając do tyłu o jedno pole. Zasada ta obowiązuje także wtedy, gdy gracz dostaje nagrodę w związku z zielonym lub czerwonym polem. Na przykład: gracz staje na polu nr 13, musi więc cofnąć się o 3 pola do tyłu na “10”. Stoi tam jednak pion przeciwnika. Pion ten zostaje więc przesunięty na pole nr 9. Podczas gry mogą wystąpić sytuacje, kiedy zbicie pionka wcale nie będzie się wiązało z przesunięciem do tyłu. Np. gdy zbity zostanie pion na polu “8” to wędruje on na pole “7” a to z kolei premiuje go pięcioma polami do przodu, ostatecznie więc ląduje na polu “12”. Gracz zbity na polu “14” cofa się na “13” i w konsekwencji na “10”. Wyobraźmy sobie, że piony stoją na trzech sąsiadujących ze sobą polach: 18, 19 i 20. Czwarty gracz stoi na polu “16”, kostka wskazuje czwórkę. Gracz zbija pion z “20” i przestawia go na “19”. Pion ten z kolei zbija “19” i przestawia ją na “18”. Pion, który stał na “18” wędruje na “17” ale ta jest zielona więc ostatecznie pion ten zyskuje 5 pól do przodu wędrując na pole “22”.
Sytuacje nietypowe:
– Pierwszy gracz na starcie wyrzuca “1”, kolejny gracz także “1” więc zbija gracza, a ten wraca na pole startowe.
– Kiedy gracz wskutek zbicia cofnie się na pole specjalne (niebieskie), to korzysta z dobrodziejstw lub kar, które temu polu odpowiadają. Otrzymuje więc dodatkowy rzut kostką, lub czeka odpowiednią ilość kolejek. Z kolei gdy gracz, który jest na polu “9” lub “25” a więc z karą ominięcia kolejki, zostaje zbity z tego pola, to automatycznie odzyskuje prawo do rzutu kostką.
Pola specjalne:
9 – Podczas jazdy na nartach zapatrzyłeś się na płonący znicz olimpijski, tracisz jedną kolejkę rzutów.
25 – Rozgrywasz mecz hokeja, tracisz dwie kolejki.
39 – Błyskawicznie zjeżdżasz z górki slalomem gigantem, rzucasz dodatkowo kostką.
49 – Stajesz na szczycie skoczni narciarskiej i ruszasz. Co za wybicie na progu! Otrzymujesz dodatkowy rzut kostką.
69 – Wygrywasz bieg narciarski na 10 km. W nagrodę otrzymujesz dodatkowy rzut kostką.
Wygrywa osoba, która pierwsza osiągnie linię mety. Zwycięzca ustawia swój pionek na podium z numerem 1.
28 stycznia 2019 at 13:11
ok
ok
2 stycznia 2018 at 20:54
Gry planszowe na olimpiadę
Moje pomysły na olimpiadę były takie:
debinski.edu.pl/?s=sporty+zimowe
Pozdrawiam bajkidoczytania.pl